Onze school


De belangrijkste pijlers van ons onderwijs zijn de basisbehoeften geformuleerd door Prof. Dr. Luc Stevens: relatie, competentie en autonomie. Deze basisbehoeften zijn in de vorm van een uniek kind spelend met 3 vogels in het schoollogo zichtbaar gemaakt.
RELATIE: IK HOOR ERBIJ
COMPETENTIE: IK KAN HET
AUTONOMIE: IK KAN HET ZELF
Eigentijds onderwijs en kleinschaligheid.
Basisschool st. Theresia is een school die hard werkt aan onderwijsontwikkelingen. Het doel is een school zijn waar kinderen begeleid worden vanuit de kernwaarden:
- Samen
- Ontwikkeling
- Doelgericht
- Betrokkenheid
- Autonomie
- Omgeving
Waar iedereen zich veilig voelt om op zijn eigen niveau te kunnen werken en ontwikkelen. Een school waarin we streven naar plezier in leren en werken, zowel voor kinderen, leerkrachten als ouders. Waar we kinderen in hun acht jaren basisonderwijs aan de hand houden en langzaam loslaten op hun weg naar het voortgezet onderwijs. Aandacht voor ieder kind met al zijn mogelijkheden en beperkingen is voor ons van groot belang. Leerkrachten hebben oog voor de onderwijsbehoeften van alle kinderen in hun groep.
Download onze schoolgids voor meer informatie.
De school
Het schoolgebouw dateert van 1951. De afgelopen jaren zijn diverse aanpassingen aan het gebouw gedaan. De indeling van de lokalen sluit aan bij onze visie op leren. Onze leerlingen ontmoeten elkaar geregeld. Op de bovenverdieping ligt onze schoolbibliotheek. In de school worden tevens naschoolse activiteiten gegeven, zoals muziekles door Harmonie Amicitia en culturele activiteiten door de ECI. Tevens worden er door logopediepraktijk Vallen logopedielessen gegeven.
We zijn een kleine school en hebben daardoor combinatiegroepen. Sinds 2018 mogen wij ons officieel een ‘Gezonde School’ noemen. Met dit vignet laten we zien dat de school voldoet aan de kwaliteitscriteria die zijn opgesteld door deskundigen. In 2018 hebben we het themacertificaat ‘Bewegen en Sport’ behaald en in 2020 het themacertificaat ‘Voeding’


Leerlingenraad
Waarom hebben wij een leerlingenraad?
• De leerlingen hebben een eigen stem binnen de schoolorganisatie van St. Theresia, zodat ze weten dat ze meetellen.
• Ze maken spelenderwijs kennis met democratische beginselen.
• Betrokkenheid met school van leerlingen bevorderen.
• Verantwoordelijkheid voor schoolse zaken bevorderen.
• De leerlingen een beter inzicht in de organisatie van de school bijbrengen.
• Kwaliteit van de schoolorganisatie bevorderen.
• De leerlingen laten ondervinden wat realistisch en haalbaar is.
• Bevorderen van actief burgerschap.
Waarover kan de leerlingenraad vergaderen?
Een week voorafgaand aan de vergadering wordt in de klas een groepsgesprek gehouden. De vertegenwoordigers bespreken onder toeziend oog van de leerkracht ideeën van de klas. De vertegenwoordigers nemen deze ideeën mee naar het overleg. Punten vanuit de leerlingenraad kunnen meegenomen worden naar de oudervereniging, de medezeggenschapsraad of het team.

Leerkrachten
Groep 1-2
Groep 1-2
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag
Groep 1-2
Medewerker zorgteam
Maandag t/m vrijdag
Groep 5-6
Medewerker zorgteam
Maandag t/m vrijdag
Groep 7-8
Medewerker zorgteam
Maandag t/m woensdag
Maandag t/m woensdag
Ondersteunende taken
Groep 7/8 donderdag en vrijdag
Groep 3-4
Maandag en dinsdag
Groep 3-4
Woensdag t/m vrijdag
Waarnemend directeur
Dinsdag t/m vrijdag
Administratief medewerkster
Donderdagochtend
Klusjesman
Vakleerkracht gym
Vrijdag
Interieurverzorgster
Logopediste